Σχέδιο για τη σκηνή με την "Άρια της Ολυμπίας" για την πρεμιέρα της όπερας το 1881. |
"Τις καθημερινές είμαι ένας δικηγόρος και στις καλές περιπτώσεις, λιγάκι μουσικός.
Τις Κυριακές, εξαρτάται…
Με τη δύση του ήλιου γίνομαι πλακατζής συγγραφέας μέχρι αργά τη νύχτα!"
Αυτά ακριβώς υποστήριζε ο αγαπημένος Ε.Τ.Α Χόφμαν...Συγγραφέας, μα και λιμπρετίστας, συνθέτης, μουσικοκριτικός και μαέστρος!!
Και τον μνημονεύουμε σήμερα, καθώς η 21η του Μάρτη είναι η "Ημέρα του Κουκλοθεάτρου"...
Ετσι, σκέφτηκα να σας παρουσιάσω την πιο διάσημη κούκλα στην ιστορία της όπερας...
Είναι η Ολυμπία και είναι δημιούργημα του πλακατζή Ε.Τ.Α Χόφμαν.
Είναι χαρακτήρας στη σύντομη ιστορία του: "Der Sandmann".
Τα "Παραμύθια του Χόφμαν" είναι ευφάνταστες ιστορίες που αποτέλεσαν τη βάση του λιμπρέτου για την ομώνυμη όπερα του Ζακ Όφενμπαχ, στην οποία η Ολυμπία είναι μια κουρδιστή κούκλα.
Την έχει φτιάξει ένας εκκεντρικός εφευρέτης με τη βοήθεια του μάγου Κοπέλιους. Καθώς έχει ανθρώπινο μέγεθος, λίγοι καταλαβαίνουν πως πρόκειται για μηχανικό κατασκεύασμα.
Έτσι, σε μια γιορτή του εφευρέτη που η κουρδισμένη Ολυμπία τραγουδά και χορεύει, ο Χόφμαν(που είναι ρόλος στην όπερα και ο Κοπέλιους τού έχει δώσει να φορά ένα ζευγάρι μαγικά γυαλιά) δεν το καταλαβαίνει.
Εντυπωσιάζεται από την Ολυμπία, την ερωτεύεται και αποφασίζει να την παντρευτεί. Η συνέχεια, με πολλά ευτράπελα..
Η Adèle Isaac στο ρόλο της Ολυμπίας στην πρεμιέρα το 1881 από: http://www.reginaopera.org/ |
Η Ολυμπία σαν ρόλος στην όπερα του Οφφενμπαχ ερμηνεύει "μόνο μία" άρια. Όμως είναι από τις απαιτητικότερες και δεξιοτεχνικότερες άριες του οπερατικού ρεπερτορίου.
Έχει τίτλο: "Les oiseaux dans la charmille", γνωστή και ως "Doll's Aria".
Γράφτηκε από τον Όφενμπαχ για τη γαλλίδα υψίφωνο Adèle Isaac - ένα αστέρι της Opéra-Comique του Παρισιού, γνωστή για τις ερμηνείες της σε δεξιοτεχνικούς ρόλους!
Απολαύστε την κουρδιστή κούκλα, Ολυμπία!
Παρατηρείστε, πώς όταν η κούκλα ξεκουρδίζεται χάνει τα λόγια της κι όταν την ξανακουρδίζουν τα ξαναβρίσκει...
Offenbach: "Les Contes d'Hoffmann - Doll's Aria":
No comments:
Post a Comment